Chat - Sohbet Sitesi

İnternetin mantığını oluşturan iletişim unsurunu en net şekilde görebileceğimiz, sohbet - chat kültürü hakkında bilgiler vereceğiz. Teknolojik gelişmelerle birlikte web uygulamalarına duyulan ilgi giderek artmıştır. Günümüzde sosyal medya ne kadar etkisini göstermiş olsada sohbet siteleri ve sohbet tutkunları hep sohbet zevkini yaşamak isterler. Herkesin bir sohbet geçmişi vardır diye tahmin ediyoruz. Sohbetin mantığında çevrimiçi karşılıklı iletişim vardır, sürekli e-postalar göndermek zorunda kalmadan birisi ile konuşmak muhabbet etmek bizim bildiğimiz sohbeti ifade eder? Yabancı dildeki karşılığı ise chat olarak ifade edilmektedir.

İnsanlığa sunulmuş en büyük avantajlardan biridir chat ama bu avantajı dezavantaja dönüştürmemek gerekir. Sohbet kimine göre bir hobi kimine göre vakit geçirmek kimine göre de bir eğlence ortamıdır. Chat siteleri vardır günümüzde eskisinden çok daha kaliteli hizmetlerle chat imkanı sunuluyor artık. Java uygulamalarla çalışan chat scriptleri ya da mİRC dediğimiz chat yazılımları sayesinde bir server üzerinden çok sayıda insan bir ortamda konuşabiliyordu. Şimdilerde sohbet odaları çevrimiçi web sayfalarına taşındı. Bu çok daha olağan bir duruma geldi. Sohbet etmenin maliyeti ve sınırı yoktur. İnternet üzerinden sağlanan hizmetler internet hizmeti dışında hiçbir ödemeye tabi değildir.
Chat sitelerindeki iletişim ögelerinin de normal iletişim unsurlarından bir farkı yoktur. Bir göndericiden alıcıya metin tabanlı mesajların gerçek zamanlı direkt iletim şeklidir, dolayısıyla gönderilen mesajı görsel erişim açısından herhangi bir erteleme geçikme yaşatmamaktadır. Çevrimiçi sohbet noktadan-noktaya iletişim gibi bir gönderenden gelen çok sayıda alıcılar yordamıyla kurulan sesli ve görüntülü iletişim olayıdır. Bu tür iletişimde çok noktaya hitap edilir.


Yerli yabancı pek çok sohbet sitesi vardır. Son zamanların en çok tutulan sohbet siteleri, sesli sohbet ya da kameralı chat siteleridir. İnternette sohbetin normal hayattaki sohbet terimiyle hiçbir anlamsal farkı yoktur, sanal ortamda sahici chat yapmak mümkündür. Pek çok web sitesi vardır. Bu sitelerin çoğu bir amaca hizmet etmektedir. İslami sohbet sitelerinden yardımlaşma sohbetlerine kadar pek çok oda sohbeti vardır. Sohbet odaları kullanıcıya hitap etmelidir dolayısıyla chat odalarının isimleri vardır. Size bir chat sitesi hakkında bilgi vermek istedik: yuzuk.net sohbet - chat sitesi

0 yorum:

Yorum Gönder

Gitar Öğrenmek

Ben de zamanında sizin gibi gitara merak salmış bir gencim. Üniversite 1. sınıfın iinci döneminde gittim 40 liralık bir gitar aldım o zaman eve çıktık öğrenci evi işte bilirsiniz. İnternetten falan öğrenirim ben diyerek aldım. Harbiden öyle oldu bir gün iki gün derken gitarı çalmaya başladım hiç nota ezberlemedim ama akorları ezberledim. Kolay çalınabilecek önce ritim atarak sonrada arpej çekerek çalmayı öğrendim. Evde herkes gitarı kesildi başımıza ama öğrendim nihayetinde. Bu süre de inanmazsınız biliyorum ama gercekten bir haftadan daha kısa sürede oldu. Ben bile inanamadım böyle internetten videolarla izleyerek öğrenebileceğime ama hep istek vardı zaten isteyerek öğrenirim diyerek oldu. Çok kısa sürede öğrendiğim için mutluyum. Umarım sizde isterseniz öğrenirsiniz.